Sommardrömmar

Den här sommaren vill jag leva.
Och precis som förra sommaren vill jag känna mig lycklig.

Jag ska bära blommiga klänningar och finaste klockan, helt utan strumpbyxor eller kofta.

 

Jag ska ut och springa med enda syfte att njuta och inte ha en enda tanke på kompensation eller förbränning. Ska springa bara för att det är så himla härligt då och efteråt, åh längtar.

 

Jag ska ut och segla och bara ha det fantastikt fint. Bada från båten, ligga ensamma i små naturhamnar, upptäcka öar, strosa på små kullerstensgator i mysiga hamnstäder, se solnedgångar, springa barfota på klippor, äta färsk abborre, känna och lukta på salta havsvindar och äta glass på en brygga.

 

Jag vill åka på roadtrip med vänner, lyssna på musik med öppna bilfönster och bli alldeles ruffsig i håret, stanna till och fynda fina saker på små loppisar, äta medhavd matsäck och inte riktigt ha någon slutdestination utan bara åka och titta ut på sommaren.

 

Jag vill sitta på en rutig filt och ha picknick i gräset. Och spendera varma sommarkvällar på någons altan och dricka vin och prata om precis allt tills kvällen övergår i natt.

 

Jag vill ha riktigt kul och dansa tills solen går upp. Nästan. Komma hem när det börjar ljusna och fåglarna börjar vakna till liv och bara slänga av mig allt och somna leende på två sekunder. Och så vill jag ha många mysiga grillkvällar med folk som jag tycker himla mycket om.

 

Jag ska också läsa massa bra böcker, äta massa goda glassar, färska jordgubbar och vattenmelon och bada så mycket jag bara orkar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka härliga somriga ögonblick- jag är med dig Klara!!! Gick rakt in i hjärtat. Du kan då fånga livets goda! Stor kram från Christina (faster)

2012-06-13 @ 16:10:31
Postat av: Fanny

Sv: Tack så jätte mycket! Detsamma! Kram!

2012-06-13 @ 22:10:44
URL: http://fannywinblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0