Some dreams you have to let go

Jag är inte frisk, inte än.
Jag mår bra mycket bättre än för två månader sedan då jag skakandes av gråt skrek att jag inte orkade mer.
Jag kan nu bre en macka utan att ögonen tåras, jag väger inte längre upp salladsblad på matvåg, räknar varenda liten kalori, blir utmattad av att gå upp för en trappa eller får panikångest om maten ligger fel på tallriken.
Jag kan skratta igen, tanken på att äta gör mig inte längre skräckslagen och jag kan känna att livet är värt att leva.
Fysiskt har jag kommit en bra bit på väg, men saken är den att det, att äta, vikten, bara är en väldigt liten del av allt.
Jag mäter fortfarande ibland upp frukostyougurten med dl-mått för att det inte ska bli för mycket, har en lång lista på saker som jag helst undviker att äta då de är för jobbiga och en näst intill ännu längre lista på saker som är helt förbjudna (men som jag nu sakta men säkert börjar pricka av!).
Ångesten håller mig ofta vaken om nätterna, när jag ska äta själv funderar jag ofta på att skippa, och jag kan stundtals sakna den sjukaste tiden, mitt sjukaste jag, så att det gör ont och tanken på att jag aldrig kommer vara där igen gör mig ibland alldeles kall.
Jag är inte frisk, men jag har kommit en bit på väg.
Det är nu, nu när maten och ätandet har börjat fungera, som det verkligt svåra börjar; att försöka reda ut tankarna, minska ångesten, hitta ett sätt att slippa fundera så himla mycket och hela tiden, och framförallt komma på hur jag ska få anorexin att försvinna helt, eller iallafall så mycket som det går, så att den, till skillnad från förra gågen, inte kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: åå tack fina du! Allt går ifall man bara vill, du klarar det! Kram <3

2012-06-10 @ 10:08:59
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Postat av: Katta

<3

2012-06-10 @ 10:14:37
Postat av: Rebecka

<3

2012-06-10 @ 13:21:44
Postat av: julia

jag vet att du klarar det klara! Kommer du ihåg, "Klara klarar allt!"

2012-06-10 @ 23:03:33
URL: http://www.jullsan.devote.se
Postat av: Kajsi

Lammis <3

2012-06-11 @ 00:37:46
Postat av: Sara

Jag håller med Julia! Du kommer klara det, glöm aldrig det!!

2012-06-11 @ 10:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0