Kvällstankar



Sörplar varmt te. Satt ute en sväng och luktade på regn och syrener och försökte få grepp om åtminstone några av alla tankar som ogreppbart virrvlade förbi. Studenten skrämmer mig, jag är ju redan mitt uppe i att lämna en trygghet. Lugnande tanke dock; att i stort sett alla blivande studenter mitt i glädjen känner den där framtidsrädslan, separationsångesten. Så det är okej. Står med tåspetsarna på väg ut i det verkliga livet. Kan ana det, längtan, nervositeten, nu får jag göra vad jag vill! Resa, jobba, leva, känna. Grundskoletiden och framförallt gymnasieåren har gett mig så otroligt mycket, så många minnen att plocka fram när man behöver något fint. Åh obeskrivliga fantastiska tid. Finaste Nv09c, ni har mitt hjärta för alltid. Kan inte förstå att slutet, eller snarare början på resten av livet, är så himla nära. Så. himla. jättenära. Förberedelser är i full gång, bildspel som ger nostalgitårar, matlagning, städning osv osv. Känns som att jag fixar åt någon annan. Allt detta kan väl inte vara för att JAG ska ta studenten.
jag. studenten.
hjälp.
Men samtidigt.
Kan känna pirret komma krypande.
Åh, förväntan. Sommarlängtan, frihetslängtan, framtidslängtan.
Början på något nytt, något riktigt, något bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0