Frågor

Fick några frågor av en fin tjej som jag tänkte svara på;
 
Vad går du i för behandling om du gör det.
Hur länge har du varit sjuk?
Vad fick dig att börja kämpa? Har du varit inlagd?
 
Just nu går jag inte i någon behandling. Har dock regelbundna läkarbesök och ska snart på ett första gruppsamtals-möte.
Jag har varit sjuk av och till i lite drygt tre år. Har haft två rejäla dippar; höst/vinter 2010 samt vinter/vår 2012.
Det som fick mig att börja kämpa var mina fina klasskompisar. Att inte få gå ut gymnasiet tillsammans med dem fanns inte på min karta, att återigen sjukskrivas och sedan behöva börja i en annan klass var helt enkelt inte ett alternativ. Och jag ville inte missa en sekund av sista tiden tillsammans innan studenten. Så när min läkare mer eller mindre sa att jag skulle behövas läggas in om jag gick ner ett gram till insåg jag att det inte var värt det. (och även första gången när jag var sjukskriven var det tanken på att missa för mycket och behöva gå om som gjorde att jag tog mig tillbaka).
Jag har inte varit inlagd, även om det var väldigt nära nu i våras. Sjukskriven var jag vintern 2010 då jag gick i dagvård.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0