Fråga

Postat av: elin
Precis hittat din blogg. Har inte läst dina förra blogg men vad jag förstår så har du en ätstörning. får du ngn behandling för den?
Vart är din klocka ifrån? Så himla fin,
Måste bara få säga också att du är riktigt vacker!!
KRAM<3

Svar: Hej och tack för dina fina ord!
Jo, jag har en ätstörning, anorexi för att vara exakt.
"Förra gången" jag var sjuk (kom i kontakt med ätstörningsenheten förra hösten) var jag under arton och fick inte välja själv utan sjukskrevs helt från skolan och fick gå i dagvård. När jag sedan blev bättre fick jag stegvis komma tillbaka till skolan för att slutligen helt övergå i öppenvård i form av endast samtal som också de så småningom ebbade ut.

Den här gången, just nu, får jag ingen direkt behandling. Har varit på några läkarmöten på vuxenenheten och fått förslagen inläggning eller dagvård men då jag inte vill sjukskriva mig från skolan nu i student-tider, vill helt enkelt inte missa en sekund av den sista tiden med klassen, har jag så att säga tackat nej, men då fått kraven att jag verkligen måste fixa det hemma och inte gå ner ett gram till. Jag har ett matschema och lite sådant, samt ett första psykologmöte inbokat om några veckor som jag ska gå på, men i dagsläget fixar jag som sagt allt själv med stor hjälp av framförallt mamma, pappa och mina fina vänner.

Klockan är en Longines, är en 18-årspresent och är helt perfekt! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0