Försommarkväll


Picknick-midda målade guldkant på en annars ganska vanlig måndag. Fast nej inte så vanlig ändå, sovmorgon och sommarsol och ledighet hör inte vanligtvis måndagar till. Men fint var det, picknicken alltså. Och det andra med vid närmare eftertanke. Nu ligger jag i min finaste fågelpyamas och fönstret är öppet och jag jag kan höra fågelsång och hela mitt sov-hörn (som är så himla fint, finaste delen av mitt rum, med morfar-målad tavla, bästa magritte-kortet, Albert Watson-foto av Kate Moss, åretrunt-tomte, kort på sötnos och så lite studentklänning) doftar hägg och äppel- och körsbärsblom och jag tänkte titta på ett avsnitt Downton Abbey innan jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0